პროექტის აქტუალობა:
პროექტი აქტუალურია,რადგან
დღეს ეკოლოგიური პრობლემები მწვავედ დგას.დაბინძურებულია ეკო-გარემო,
არაჯანსაღია
და დაბინძურებული გარემო კი უარყოფითად
მოქმედებს ცოცხალი ორგანიზმების ჯანმრთელობასა და სიცოცხლისუნარიანობაზე.
. დაწყებითი კლასებიდან შევასწავლოთ მოსწავლეებს
ეკოლოგიური
კულტურის
უნარ-ჩვევები.
. მოსწავლეებს
გამოუმუშაოთ პოზიტიური და ნეგატიური სვლები.
ბუნ.II.3.მოსწავლემ უნდა შეძლოს ორგანიზმისათვის გარემოს
მნიშვნელობაზე მსჯელობა
. ეფუძვნება
პირად მოსაზრებებს ან დაკვირვების
შედეგებს დასმულ კითხვებზე პასუხის
გასაცემად.
. ამოიცნობს და აღწერს,ახარისხებს
სხეულებს.
სამიზნე ჯგუფი : მე-2
კლასის მოსწავლეები. სულ მონაწილეობს 13 მოსწავლე.
სსსმ მოსწავლე არა.
ვადები:
1 თვე
მოსალოდნელი შედეგი:
აღნიშნული
პროექტით მოსწავლეები შეიძენენ
საინტერესო
ინფორმაციას მცენარეთა
შესახებ და მათ როლს ადამიანის
ჯანმრ-
თელობისათვის,მცენარეთა მოვლა-პატრონობაზე. განუვითარდებათ
თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები,ჯგუფური მუშაობის
უნარები და
გამოუმუშავდებათ გარემო დაცვითი
ჩვევები.
პროექტისათვის საჭირო
ძირითადი რესურსები: გეგმა,
მცენარეებისა და ყვავილების
ნერგები,თოხი,ბარი,მაკრატელი, ხელთათმანები, ფოტოაპარატი,კომპიუტერი პროექტორი.
პროექტის მსვლელობა: პროექტი
დაყოფილია 3 ნაწილად:
1)
დაგეგმვა
2) ძირითადი სამუშაოები
3) მოვლა-პატრონობა
კავშირი საგნობრივ ჯგუფთან: საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებთან,ეროვნული სასწავლო
გეგმით გათვალისწინებული.1-ჯგუფი იმუშავებს დაგეგმაზე,თუ როგორ უნდა დავგეგმოთ
სამუშაოები, მე-2 ჯგუფი იმუშავებს ზირითად სამუშაოების
ორგანიზებაზე,ხოლო მე-3 ჯგუფი კი
მცენარეთა მოვლა-პატრონობაზე.მოაწყობენ პრეზენტაციას.
აქტიობები: 1)დასუფთავების აქჯციის
დაგეგმვა და მართვა.
2)ოთახის მცენარეთა
მოვლა
3) ნერგების დარგვა
4) სტუმრად ეკო-კლუბში
5) 21 მარტი ტყის საერთაშორისო
დღეა
6) ვიკვებოთ ჯანსაღი
საკვებით
7) პრეზენტაცია
პროექტის ხელმძღვანელი:მარინე ბოგვერაძე
ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა: marinebogveradze@gmail.com
ამოცანები
|
აქტივობები
|
დრო
|
რესურსი
|
ბიუჯეტი
|
ამოცანის შედეგი
|
მიზნის დასახვა და დაგეგმვა
|
მოსწავლეების მონაწილეობით ვახდენთ დასუფთავების აქციის
დაგეგმვას და მის მართვას
|
1 -კვირა
|
ოთახის მცენარეები,ხელთათმანები,პარკი,
ნერგები
|
მოსწავლეებმა მოაწყვეს დასუფთავების აქცია
სკოლის ტერიტორიაზე.
დარგეს ყვავილების ნერგები ,გადარგეს ოთახის
მცენარეები.
|
|
ძირითად სამუშაოების ჩატარება
|
მოვახდინეთ მოსწავლეთა ძალებით
ძირითადი სამუშაოების შესრულება
|
II კვირა
|
მცენარეთა ნერგები,თოხი,ბარი
ხელთათმანები
|
მოსწავლეებმა დარგეს სკოლის
ტერიტორიაზე მცენარეთა ნერგები .ვესტუმრეთ ეკო-კლუბს
სადაც მოისმინეს მინი-ლექცია.
|
|
მოვლა-პატრონობა
|
მოსწავლეები ინტენსიურად აგრძელებენ მცენარეთა მოვლას
|
III კვირა
|
ფლიფჩარტი,მარკერები,ფოტო-
აპარატი
|
მოსწავლეებმა ტყის საერთაშორისო დღესთან
დაკავშირებით გააკეთეს პლაკატები
და მოაწყვეს გამოფენა.აგრეთვმოე მოვისმინეთ
მინი-ლექცია თუ როგორ უნდა
ვიკვებოთ ჯანსაღი პროდუქტებით.
|
|
პრეზენტაციის მოწყობა
|
მოსწავლეებმა მასწავლებლის დახმარებით მოვაწყვეთ პრეზენტაცია
|
IV
კვირა
|
კომპიუტერი, პროექტორი
|
პრეზენტაციაზე გაიმართა საინტერესო დისკუსია ეკოლოგიასთან დაკავშირებით
|
სასწავლო პროექტის
რეფლექსია
განვახორციელე სასწავლო პროექტი მე-2 კლასში. პროექტის
ხანგრძლივობა შეადგენდა 1 თვეს.
პროექტის დასახელება: „გადაარჩინე შენი მომავალი“
მიზანი: ვასწავლოთ
მოსწავლეებს დაბინძურებული გარემოს
მოვლა და მზრუნველობა.
. დაწყებითი კლასებიდან შევასწავლოთ მოსწავლეებს
ეკოლოგიური
კულტურის
უნარ-ჩვევები.
. მოსწავლეებს
გამოუმუშაოთ პოზიტიური და ნეგატიური სვლები.
პროექტის შედეგად: აღნიშნული პროექტით მოსწავლეები შეიძენენ
საინტერესო
ინფორმაციას მცენარეთა
შესახებ და მათ როლს ადამიანის
ჯანმრ-
თელობისათვის,მცენარეთა მოვლა-პატრონობაზე. განუვითარდებათ
თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები,ჯგუფური მუშაობის
უნარები და
გამოუმუშავდებათ გარემო
დაცვითი ჩვევები.
დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფში
|
ჯგუფში თანამშრომლობა შედგა
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
მოსწავლეები მოტივირებულნი იყვნენ, ისინი ყოველ აქტივობას განსაკუთრებული
ინტერესით ეკიდებოდნენ.ცდილობდნენ არ დაერღვიათ ვადები
|
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ
|
მოსწავლეები გულმოდგინედ ეკიდებოდნენ დაკისრებულ მოვალეობას.ისინი დაკავებული
იყვნენ კვირაში ორი დღე,გაკვეთილების შემდეგ ინტერესით ცდილობდნენ ყოველი აქტივობისათვის
რესურსის მოძიებას,ერთმანეთს უზიარებდნენ შთაბეჭდილებებს,თანამშრომლობდნენ.
|
ქონდა თუ არა შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და
საქმიანი ხასიათი
|
მოსწავლეები ყოველ დავალებას განსაკუთრებული ინტერესით ასრულებდნენ.აღსანიშნავია
მათი სტუმრობა ეკო კლუბში,სადაც ინტერესით ადევნებდნენ თვალს მასპინძლების შეხვედრასა
და მათ საუბარს
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწვლეები
|
პასიური მოსწავლე არცერთი არ იყო
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
|
პროექტმა მათზე დადებითად იმოქმედა.გახდნენ თავდაჯერებულები,მსჯელობენ
გამართულად,გაიზარდა მათი მოტივაცია.აღნიშნავენ რომ კიდევ უნდათ ასეთ პროექტებში
მონაწილეობა.
|
პროექტის „გადარჩინე შენი მომავალი“
შეფასება
კრიტერიუმი
|
კარგი
|
საშუალო
|
სუსტი
|
შენიშვნა
|
პრობლემა.რამდენად აქტუალურია და რამდენად ცხადად არის ეს დასაბუთებული
|
||||
მიზანი. რამდენად კონკრეტული,მიღწევადი,ნათელი და გაზომვადია
|
||||
ამოცანები.რამდენად შეესაბამება თვითეული ამოცანა პროექტის მიზანს.
|
||||
განხორციელების გზები.რამდენად უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას,რამდენად
რაციონალურია და პრაქტიკული. რამდენად რეალურია ვადები,არის თუ არა ფუნქციები განაწილებული
ჯგუფის წევრებს შორის.
|
||||
შედეგი.რამდენად რეალურია აღნიშნული შედეგი
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий